Vi bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse på vores hjemmeside og konstant tilpasse den til dine behov. Vi bruger også cookies til at udvikle nye temaer og funktioner, som hjælper dig. Vi anbefaler, at du accepterer alle cookies på vores hjemmeside, da den ellers ikke vil fungere optimalt.

Accepter cookies og fortsæt Afvis cookies

Mit gasfyr er gået ud – hvad gør jeg?

Vi har samlet nedenstående tips, som du som kunde selv kan afprøve, inden du ringer efter en installatør:

  • Allerførst skal du se efter, om gashanen på kedlen er åben.
  • Dernæst skal du tjekke, om der er strøm på kedlen (i tilfælde af tordenvejr kan hfi-relæet slå ud) – tænd på hovedafbryderen.
  • Hvis afbryderen (stikkontakten) ikke er beskyttet, sker det at man kommer til at slukke ved et uheld, f.eks. hvis man sætter en kost på plads mellem kedlen og væggen.
  • Er der nogen røde fejllamper der lyser? Hvis ja, så tryk på ”reset” tasten.
  • Nu forsøger kedlen at genstarte. Hvis opvarmningen ikke starter op eller hvis den slukker igen kort efter, så tryk endnu engang på ”reset” tasten.
  • Hvis problemet ikke er løst nu, skal du ringe til din VVS-installatør og få ham til at komme og undersøge varmeanlægget nærmere.
  • Hvis din gaskedel stadig er dækket af Vaillant’s fabriksgaranti, så fortæl dette til din VVS-installatør. Han vil sørge for at Vaillant’s serviceafdeling kontakter dig for et besøg. Dette besøg er naturligvis gratis for dig.
  • Har du ikke en fast vvs-installatør eller en service-aftale, kan du her finde en Certificeret Vaillant Forhandler