Vaillant vinder bæredygtighedspris

06.11.2009 vandt Vaillant pris i kategorien ”Tysklands bedste bæredygtige forskning og udvikling”.

Vaillant ligger på top 3 over tyske firmaer indenfor bæredygtig forskning og udvikling. Firmaet blev nomineret til den tyske bæredygtighedspris i kategorien ”Tysklands bedste bæredygtige forskning og udvikling”. Nærmere information herom kan indhentes hos Stefan Schlesinger, telefon +49 2191 18 2932.

Den tyske Kansler Angela Merkel var vært ved prisuddelingen den 6. november 2009 på den anden tyske bæredygtighedskonference i Düsseldorf. Ved prisuddelingen blev Vaillant kun overgået af Procter & Gamble og delte 2. pladsen med SAP. ”Det er en stor success for os, især fordi vi kun lige har oprettet vores bæredygtigheds management system sidste år og det er vores første år, hvor vi har offentliggjort en bæredygtighedsrapport.” udtalte Vaillant Group Managing Director Dr. Carsten Voigtländer. ”Vi takker alle vore kollegaer, som via deres arbejde og dedikation har gjort denne succes mulig”.

Ved prisuddelingen præsenterede Vaillant sig selv på sin egen stand og tiltrak et interesseret publikum til bl.a. zeolit-gas-varmepumpen og vore solvarmesystemer. Thomas Kupka, Group Director for kvalitet og bæredygtighed, talte til forsamlingen om potientelle besparelsesmuligheder i moderne teknologi. Den ledende tyske avis Frankfurter Allgemeine Zeitung har udgivet en sær-udgave om emnet bæredygtighed i de enkelte trin i produktionen af solfangere på Vaillant Group’s fabrik i Gelsenkirchen.